האם כדאי לקחת זיכיון לרשת בתחילת דרכה?

מאמר מאת: אריק גביזון ///

   שקלת לקחת זיכיון לרשת מסוימת לאחר שאהבת את הקונספט, המוצר, המיתוג והנראות של הסניף, אך לאחר בדיקה יסודית יותר, גילית כי הרשת רק בתחילת דרכה והיא בעלת סניפים בודדים בלבד.

יתרון או חיסרון ? כרגיל אין תשובה חד משמעית.

החיסרון הגדול ביותר  הוא כי עם מספר סניפים קטן באמת קשה לבחון הצלחה. לרשת גדולה יש בסיס נתונים רחב ועל פיו ניתן לבחון מגמות והצלחות. עם זאת, אפשר לבחון האם הרשת ובעליה הם אנשים מנוסים בתחום? האם הם מחזיקים צוות אשר נותן מענה לזכיינים למרות מספרם הקטן ? האם התפיסה היא תפיסה של רשת ? ברמת המיתוג, השיווק  והשפה ? אם התשובות לשאלות הללו חיוביות, ייתכן ויש פה הזדמנות מצוינת להצטרף לרשת מצליחה בתחילת דרכה ואף ליהנות מיחס אישי שקשה לקבל ברשת גדולה. ליהנות מיתרון בבחירת מיקומים ראשוניים בטרם ״ נתפסו ״ ואף לסמן טריטוריה להתרחבות עם סניף נוסף.

נושא נוסף שמצריך בדיקה ברשת בתחילת דרכה הוא נושא ספקים וסחורות. יש לוודא ולחקור כי מקורות הסחורות יציבים וכי הרשת קונה מספקים אשר יש להם יכולת לוגיסטית לאספקה שוטפת למרות מספר הסניפים הקטן והחדש .

בכל מקרה שב ודבר עם הבעלים וההנהלה. נסה להבין את הרקע שלהם וניסיונם בתחום. שאל מי הצוות האמון על השירות לזכיינים, ובנוסף, פרט חשוב מאוד, שאלות הזכיינים הקיימים, גם אם מספרם קטן, האם הרשת תומכת ומסייעת להם. האם האספקה שוטפת והאם השיווק מביא תוצאות. בקש דוחות כספיים והיוועץ באנשי מקצוע בתחום החשבונאות ובוודאי בעורך דין שיבחן את ההסכם המשפטי.

לסיכום , רשת בתחילת דרכה היא בהחלט פוטנציאל מצוין לעסקה טובה אך יש לבחון ביסודיות עם אנשי מקצוע מתאימים כי היא מנוהלת ומתנהלת במקצועיות .

לצ'אט עם יועץ
עזרה?
FWD - הזדמנויות עסקיות
שלום, איך אוכל לעזור?
התקשרו לייעוץ