מאמר מאת: אריק גביזון ///
במהלך השנים האחרונות נחשפנו למאות יזמים שהקימו עסקים מרויחים , מעניינים , חדשניים , מסורתיים ועוד.
חלקם החלטנו ללוות והובלנו להצלחה וחלקם החלטנו לא ללוות מסיבות מגוונות , לעתים גילינו במהלך שהעסק תלוי בכשרון ספציפי ולכן יהיה בלתי אפשרי לשכפול , לעתים גילינו שהמודל הכלכלי עם השינויים בשוק אינם מותירים שולי רווח מספקים לזכיין או לרשת אבל יש גם מקרים מיוחדים בהם המודל התפעולי , הכלכלי והמסחרי נראה ישים ומדוייק אך במהלך בניית תכנית העבודה הרצופה בפגישות פרונטליות ובהעברת מידע מהיזם אלינו על מנת לבחון את שלל הפרמטרים מתגלה אופיו של המזכה , כוונותיו והאופן בו הוא רואה את מערכת היחסים בינו לבין הזכיינים המיועדים ,כשאנו מבחינים כי הוא אינו מבין את המשמעות המחייבת מזכה לדאוג לרווחיות הזכיין , לתחושת הכבוד המגיעה ליזם בתחילת דרכו שהשקיע את הונו במותג שהמזכה מקדם ולשמור עליו מסיכונים שיזם מנוסה מכיר ולחסוך ממנו ״ שכר לימוד״ יקר .
נורות אזהרה כאלו מביאות אותנו לא פעם לוותר על הליווי של הרשת לא לפני שהסברנו למזכה כי נקודת מבטו אינה משקפת את ה ״ אני מאמין ״ שלנו כי הצלחת הרשת תלויה בהצלחה של כל זכיין וזכיין ורק זכיין מרוצה יביא אחריו זכיינים פוטנציאליים נוספים.
הדדיות היא מילת המפתח, כדי ליצור רשת מצליחה הן הזכיין והן המזכה צריכים לזכות ל :
רווח כספי
גישה מכבדת
השבחת הנכס
בהצלחה.