מאמר מאת: אריק גביזון ///
מה לא נאמר על חשיבות מיקום העסק כפרמטר הישוב ביותר להצלחתו , בעלי נכסים במיקומים הנהנים ממופע לקוחות גבוה ממקסמים מטבע הדברים את התשואה על הנכסים שברשותם וגובים דמי שכירות גבוהים , יש שיגידו כי תשלום על מיקום מוביל יחסוך בעלויות השיווק שנשלם במידה ושכרנו נכס במיקום נחות , ייתכן , אך אנו חיים בעיצומו של שינוי בהרגלי הצרכנות , אסטרטגיית הבניה המודרנית של בנייה רוויה שבקרבתה מרכז מסחרי הנותן פתרונות זמינים ומגוונים משנה את פני הקמעונאות אחוז גבוה מהצרכים של משקי הבית נמצאים במרחק הליכה , בכל מרכז מסחרי שכונתי נמצא היום סופר מרקט , 2 עסקים של מזון מהיר לפחות , בית קפה , חנות צעצועים , מספרה , טמבוריה ועוד , מבחר כזה בעידן של היום שבו הזמן הוא המשאב היקר והנדרש ביותר מייתר נסיעות למרכזי קניות מרוחקים שהיו מקובלות בשנים עברו.
אז מה התשובה ? לשלם יקר עבור מיקום מרכזי או לחפש מיקום נחות ולהשקיע בשיווק.
על מנת לקבל את ההחלטה המכונה ראשית יש לאבחן סוג העסק שאתם פותחים , האם מדובר בעסק שהוא יעד ? והמיקום בו פחות קריטי כיוון שהלקוח יעשה מאמץ על מנת להגיע אליכם , כגון : ספר , וטרינר , עסק הנותן שירות בלעדי למותג ספציפי , עסק שמרבית הפעילות שלו מבוססת משלוחים ודומיהם , עסקים מסוג זה יכולים להרשות לעצמם להתמקם במיקום B ולהמנע מלשלם דמי שכירות גבוהים , מאידך , עסק שהקניה בו אימפולסיבית כגון : קיוסק , גלידריה , אופנה ודומיהם מאופיינים בכך שהקניה בו מזדמנת ואינה מתוכננת , הלקוח פוגש בעסק / במוצר ומקבל החלטה בו ברגע לרכוש , עסקים מסוג זה מחוייבים להיות נוכחים במיקומים בהם תנועת המבקרים גדולה ורציפה.
על מנת להגיע לתוצאות הרצויות מומלץ להעזר במתווכים מסחריים מקצועיים , לעתים בידיהם מצויות הזדמנויות שאינן מפורסמות המדיות המקובלות מסיבות שונות ובדרך כלל הם גורם מסייע להשגת תנאים מסחריים רצויים .
בהצלחה